Zgłoszenie udziału w debacie nad Raportem o stanie miasta

Wydział/Jednostka prowadząca

Biuro Rady Miasta

Wymagane dokumenty

  • Zgłoszenie chęci udziału w dyskusji nad raportem o stanie miasta;
  • Lista podpisów co najmniej 50 osób.

Miejsce złożenia dokumentów

Zgłoszenie chęci udziału w dyskusji nad raportem o stanie miasta można wnieść w formie pisemnej:

  • pocztą, przesyłając na adres: Urząd Miasta Poznania, pl. Kolegiacki 17, 61-841 Poznań. Na kopercie można dodać dopisek: "dot. Raportu o stanie miasta";
  • osobiście, pozostawiając dokumenty w Biurze Podawczym Urzędu Miasta Poznania przy pl. Kolegiackim 17.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.) - w szczególności przepisy zawarte w art. 28aa.

Inne informacje

Prezydent Miasta Poznania co roku do 31 maja przedstawia Radzie Miasta Poznania Raport o stanie miasta (https://bip.poznan.pl/bip/raport-o-stanie-miasta,doc,290/), który obejmuje podsumowanie działalności Prezydenta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał Rady Miasta Poznania i budżetu obywatelskiego.

Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w dyskusji nad raportem o stanie miasta składa do Przewodniczącego Rady Miasta Poznania pisemne zgłoszenie poparte podpisami co najmniej 50 osób.

Zgłoszenie składa się do Przewodniczącego Rady Miasta Poznania najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany Raport o stanie miasta. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady Miasta Poznania zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że Rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.

Obowiązek informacyjny

Zgodnie z art. 13. ust. 1. i ust. 2. ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuje się, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Poznania, z siedzibą przy placu Kolegiackim 17, 61-841 Poznań.
  2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.
  3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, którym jest postępowanie w sprawie skarg i wniosków.
  4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
  5. Osoby, których dane dotyczą mają prawo do:
    a) dostępu do swoich danych osobowych,
    b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
    c) żądania usunięcia danych, gdy dane nie są niezbędne do celów, dla których zostały zebrane lub dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,
    d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy: osoby te kwestionują prawidłowość danych, przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych, Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, niezbędnym do rozpatrzenia skargi lub wniosku.
  8. Dane osobowe nie będą przetwarzane wyłącznie w sposób opierający się na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: Biuro Rady Miasta
Data wytworzenia informacji: 2024-04-15 00:00
Opis zmian: Publikacja opisu sprawy - raport o stanie miasta (Wprowadzenie informacji)
Opublikował(a): Dawid Jasiewicz
Data i godzina publikacji: 2024-04-15 15:14